Salgs- og leveringsbetingelser for online kjøp

Standardvilkår for kjøp av varer gjennom Konzept K AS ( selger ). Avtale om kjøp er inngått fra det tidspunkt kunden ( kjøper ) sender inn bestilling på nettet, underskriver ordre eller på annen måte bekrefter sin bestilling.

Firmanavn: Konzept K AS
Firmaadresse: Skøyen Næringspark, Drammensveien 130, B3, 0277 Oslo
Organisasjonsnr: NO 924 519 835 MVA
Kundeservice: +47 915 35 644
E-Mail: heidi@konzept-k.no

Åpningstider – Showroom er åpent Kl. 10 – 16 og 11 – 14 lørdager ) Men kontakt oss alltid for avtale – da vi er mye på farten..;-)

  1. Salgs- og Leveringsbetingelser
    De angitte betingelsene gjelder kundens kjøp av varer fra Konzept K AS og er regulert av standard salgsbetingelser i henhold til Lov om forbrukerkjøp av varer over Internett – av 2002-06-21 nr. 34. Dersom kjøper er næringsdrivende, gjelder kjøpsloven,  ikke angreretts- eller forbrukerkjøpsloven.
    Konzept K AS utfører ”tilvirkningssalg” via Internett, dvs. Unike varer som produseres og settes sammen etter kjøpers anmodninger. Dette medfører at det ikke er mulig å selge varen videre til andre. Angreretten er derfor ikke gjeldende.

  2. Produktkvalitet
    Vi viser til våre nettsider og vareprøver og gjør oppmerksom på at våre produkter er naturprodukter så det kan/ vil forekomme naturlige variasjoner i produktene. Fargevariasjon vil forekomme og naturlig krymping/ svelling vil forekomme på grunn av endringer i inneklima.

  3. Slik gjør du når du har foretatt en bestilling
    Kontroller ordrebekreftelsen din så du er sikker på at du har bestilt de riktige produktene. Forsikre deg om at det er oppført korrekt kontaktinformasjon som navn, leveringsadresse, mobilnummer og e-mail adresse og gi oss informasjon om spesielle leveringsforhold. På den måten kan vi på beste måte planlegge leveransen og nå deg i forbindelse med levering.

  4. Priser
     
    Alle priser er i Norske Kroner (NOK) og er inkl mva & frakt til Oslo. Frakt utenby´s kommer i tillegg. Ved store ordre på 30+ paneler kontakt oss for eget budsjett. Selger tar forbehold om justeringer av prisene i prislistene uten forvarsel som følge av uforutsette forhold og valuta svingninger. Videre tar selger forbehold om eventuelle feil i priser.

  5. Betaling
    Bestilte varer må forhåndsbetales 50 – 100% etter type vare og volum. Dette for å bekrefte og aktivere ordren. Resterende faktureres ved levering. Du kan annullere eller endre bestillingen din helt eller delvis uten betingelser innen to virkedager etter bestilling. Endring av bestillingen din kan imidlertid medføre en ny leveringsdato.

  6. Hvis du har bedt om varelevering til din adresse
    Vi bestiller levering så du får det levert på døren om du ønsker det. Du vil få informasjon fra oss om ca. leveringsdag. På leveringsdagen vil sjåføren ringe deg senest ca. halvtime før ankomst. Det er desverre ikke mulig å få et helt nøyaktig leveringstidspunkt innen det oppgitte tidsrommet. Ved levering til områder utenfor Oslo & Omegn vil det tilkomme en X-tra frakt kostnad tilknyttet levering til ditt postnr. Ved levering til øyer uten broforbindelse til fastlandet kan vi levere til nærmeste firma/ båt/ kontaktperson på fastlandet etter ønske.

  7. Mottak av varer
    Ved mottakelse av varene, er det viktig at du kontrollerer at du har fått riktig produkt, og at produktene er uten synlige skader. Det kan oppstå skader på produkt selvom emballasjen ikke har synlige skader. Hvis alt er i orden, skal du kvittere for mottaket. Hvis emballasjen er skadet eller synlig defekt, skal du på fraktbrevet ved signering, kun kvittere for mottak med forbehold om eventuelle skader på innholdet, eller unnlate å ta imot varene og be sjåføren ta disse i retur. Hvis et produkt viser seg å være skadet eller defekt etter utpakking, må dette varsles innen tre virkedager. Se eget punkt for “Reklamasjon.”

  8. Kontrollmåling/ Interiørhjelp?
    Dersom du har bestilt kontrollmåling eller Interiørhjelp gjennom oss, vil du bli kontaktet innen tre dager etter bestilling for å avtale tidspunkt. Gjennomfør bestillingen så godt du kan slik at vi har en anelse om omfang og pris. Dersom kontrollmålingen medfører behov for å endre bestillingen, vil vi bistå deg med dette slik at du kan være trygg på at bestillingen er korrekt. Prisene for kontrollmåling og Interiørhjelp tar utgangspunkt i prosjektets omfang.

  9. Montering
    Dersom du har bestilt montering, vil dette utføres av våre egne, erfarne montører. Vi tilbyr kun montering dersom vi først har foretatt kontrollmåling. Demontering av gammel innredning/ utstyr kan også gjennomføres. Disse tjenestene går på timer og kan avtales nærmere ved gjennomføring av kontrollmåling. Av sikkerhetshensyn oppfordrer vi deg til å dekke til gulv i nødvendige områder med beskyttende underlag før montering skal gjennomføres. Om ønskelig kan montøren ta med seg dette mot tillegg. Vi rydder opp etter oss etter montering!

  10. Reklamasjon og retur av varer
    Dersom det skulle oppstå grunnlag for å foreta en reklamasjon, kan du kontakte oss på kundeservice på e-mail: post@konzept-k.no. For å gjøre reklamasjonstiden så effektiv som mulig, ber vi om at mailen inneholder følgende: – Ordrenummer – En kort beskrivelse av feilen/ skaden, og hvordan denne kan ha oppstått – Bilder av feilen/ skaden. Jo raskere du tar kontakt med oss, jo bedre mulighet har vi til å hjelpe. Hvis du har spørsmål, kan du ringe kundeservice på telefon +47 915 35 644.

  11. Salgspant og Betalingsvilkår Som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger etter statens satser har Konzept K  AS salgspant i varen inntil alle kostnader tilknyttet kjøpet er betalt i sin helhet.

  12. Forbehold
    Vi tar forbehold om trykkfeil, fargeforskjeller på trykk kontra produkt, pris- og produksjonsendinger, samt utgåtte produkter. Be alltid om en fargesample i ønsket farge for å sjekke at fargen er som ønsket. Konzept K AS forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, bl.a. som følge av endringer i lovgivningen.

  13. Force Majeure
    Skulle Konzept K AS bli forhindret fra å levere som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over situasjonen, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør, oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter – er Konzept K AS fritatt for alt annen ansvar enn i reklamasjons tilfeller og vil i slike tilfeller kreditere varen til den manglende vares innbetalte kjøpesum.